استاد احمدرضا اخوت
نماینده رویکرد تدبری در تربیت دینی
مقدمه

جریان تدبری استاد اخوت، تربیت را براساس نه فلسفه، نه عرفان، نه فقه، نه مکتب معارفِ خراسان، بلکه براساس تدبر و استفاده‌ از آیات قرآن بنا کند. این را از واژه‌های این جریان می‌توان دریافت. طیب‌گزینی، خیرگزینی، حسن‌گزینی، بلوغ عقلی، عاطفی، لُبی و... . کلیدواژه‌هایی که جریان تدبری دارند، در ادبیات فقهی و کلام فقها نیست. در فلسفه و حکمت متعالیه نیست. در عرفان و مکاتب عرفانی هم نیست. محصول تدبر این افراد هست در آیات قرآن.

مکتوبات
  1. اخوت احمدرضا، علم و تعلیم، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
  2. اخوت احمدرضا، معناشناسی رشد، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
  3. اخوت احمدرضا، فرایندشناسی رشد، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
  4. اخوت احمدرضا، گزیده‌ای از روش‌های تدبر در قرآن، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
  5. اخوت احمدرضا، اصلاح رویکرد در زمینه رجوع به قرآن، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
  6. اخوت احمدرضا، زمینه‌های مؤثر در تربیت دینی کودک و نوجوان (نکته‌ها و روش‌ها): کتاب کار برای والدین و مربیان، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
  7. اخوت احمدرضا، نگاهی اجمالی به دوره‌های رشد تفکر اجتماعی، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
  8. اخوت احمدرضا، سند بایسته‌های تربیت کودک طیب، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
  9. اخوت احمدرضا، سند تعلیم و تزکیه، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
تحصیلات

کارشناسی ارشد زیست گیاهی دانشگاه تهران

روش‌شناسی
درباره تلقین
درباره مراحل تربیتی

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • خدا استاد اخوت و همه اساتید قرآنی را حفظ کند. واقعا محتوای غنی و متحیر کننده‌ای ست.
    تالیفات ایشان فکرمیکنم بالای ۲۰۰ جلد است و تالیفات در حوزه رشد بسیارربیشتر از مواردی که در بخش مکتوبات ذکر شده است، کاش موارد بیشتری را بیاورید که به مخاطبی که دنبال چنین محتوایی‌ست کمکی شود.

دیدگاهتان را بنویسید