مقدمه
جریان تدبری استاد اخوت، تربیت را براساس نه فلسفه، نه عرفان، نه فقه، نه مکتب معارفِ خراسان، بلکه براساس تدبر و استفاده از آیات قرآن بنا کند. این را از واژههای این جریان میتوان دریافت. طیبگزینی، خیرگزینی، حسنگزینی، بلوغ عقلی، عاطفی، لُبی و... . کلیدواژههایی که جریان تدبری دارند، در ادبیات فقهی و کلام فقها نیست. در فلسفه و حکمت متعالیه نیست. در عرفان و مکاتب عرفانی هم نیست. محصول تدبر این افراد هست در آیات قرآن.
مکتوبات
- اخوت احمدرضا، علم و تعلیم، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
- اخوت احمدرضا، معناشناسی رشد، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
- اخوت احمدرضا، فرایندشناسی رشد، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
- اخوت احمدرضا، گزیدهای از روشهای تدبر در قرآن، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
- اخوت احمدرضا، اصلاح رویکرد در زمینه رجوع به قرآن، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
- اخوت احمدرضا، زمینههای مؤثر در تربیت دینی کودک و نوجوان (نکتهها و روشها): کتاب کار برای والدین و مربیان، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
- اخوت احمدرضا، نگاهی اجمالی به دورههای رشد تفکر اجتماعی، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
- اخوت احمدرضا، سند بایستههای تربیت کودک طیب، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
- اخوت احمدرضا، سند تعلیم و تزکیه، مؤسسه قرآن و اهل بیت نبوت
تحصیلات
کارشناسی ارشد زیست گیاهی دانشگاه تهران
روششناسی
درباره تلقین
درباره مراحل تربیتی
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
خدا استاد اخوت و همه اساتید قرآنی را حفظ کند. واقعا محتوای غنی و متحیر کنندهای ست.
تالیفات ایشان فکرمیکنم بالای ۲۰۰ جلد است و تالیفات در حوزه رشد بسیارربیشتر از مواردی که در بخش مکتوبات ذکر شده است، کاش موارد بیشتری را بیاورید که به مخاطبی که دنبال چنین محتواییست کمکی شود.