درسها و واحدهای ارشد مدیریت آموزشی

اگر دوست دارید بدانید ارشد مدیریت آموزشی چه واحدهایی دارد و برای هر کدام از دروس چه منابعی وجود دارد، این پست به شما کمک میکند.
تقسیمبندی درسها | تعداد درسها | تعداد واحد |
درسهای جبرانی | ۵ | ۱۰ |
درسهای تخصصی | ۶ | ۱۲ |
درسهای اختیاری | ۸ | ۱۶ |
سمینار | – | ۲ |
پایاننامه | – | ۴ |
درسهای جبرانی برای دانشجویانی الزامی است که رشته تحصیلی کارشناسی آنها غیرمرتبط باشد.
درسهای جبرانی | تعداد واحد |
روانشناسی تربیتی | ۲ |
مبانی و اصول مدیریت آموزشی | ۲ |
سنجش و اندازهگیری | ۲ |
مدیریت عمومی | ۲ |
مکتبهای فلسفی و نظریههای تربیتی | ۲ |
درسهای تخصصی | تعداد واحد | منابع آموزشی مصوب وزارت علوم |
تئوری و اصول مدیریت آموزشی | ۲ | · علاقهبند، علی (۱۳۹۲) مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی تهران روان
· هوی وین کی و سیسل جی میسکل (۱۳۹۴) مدیریت آموزشی تئوری تحقیق و عمل ترجمه حسین عباسیان کتاب آراد · اسکات ریچارد (۱۳۹۴) سازمانها سیستمهای عقلایی طبیعی و باز، ترجمه حسن میرزائی اهرنجانی تهران: سمت. · Burgess, D., & Newton, P. (10). Educational administration and leadership: Theoretical foundations. New York, NY: Routledge. · Gunter, H. M. (YY). The field of educational administration in England. British journal of educational studies. 1(E), TTY-FOT · Heck, R., & Hallinger, P. (Y). The study of educational leadership and management: Where does the field standtoday? Educational Management, Administration & Leadership. T), YYA-YEE. · Lunenburg, F., & Ornstein, A. (11). Educational administration: Concepts and practices. Nelson Education. · Kowalski, T. J. (Y11). Case studies on educational administration. (‘th Edition). Pearson. · Maxcy, S.J. (..). Theory development in educational administration. Retrieved December, Y, Y… Maxcy, S.). · Oplatka, I. (1). The field of educational administration: A historical overview of scholarly attempts to recognize epistemological identities, meanings and boundaries from the 141’s onwards. Journal of Educational Administration, (1), A-TO. · W.G. WALKER, (1410) “Theory and Practice in Educational Administration. Journal of Educational Administration, ), A-ET. |
رهبری آموزشی | ۲ | · بوش تونی و میدلوود دیوید (۱۳۹۳) رهبری و مدیریت آموزشی ترجمه محمدرضا آهنچیان و منصوره عتیقی رشد.
· بوش تونی (۱۳۹۵) تئوریهای رهبری و مدیریت آموزشی ترجمه عبدالحسین عباسیان و همکاران. شرح. · بوش، تونی (۱۳۹۷) توسعه و بهسازی مدیران و رهبران در سازمانهای آموزشی (ترجمه، محمدرضا آهنچیان و سیمین دخت پهلوانی رشد. · جو آنسی برن و ریس ریچارد تی .(۱۳۸۹) پرورش رهبران موفق در سازمان ترجمه حمید رحیمیان هرمس · علوی سید بابک (۱۳۹۶) بازگشت به اصالت ضرورتی برای کار و رهبری سازمانی در عصر کنونی . لوح فكر. · هریس آلما و مویجز دنیل (۱۳۹۵) بهبود مدارس از طریق رهبری معلم ترجمه یونس صحرانورد و عباس عباس پور دانشگاه علامه طباطبایی · شاکد، حییم و شکتر، چن (۱۳۹۷) تفکر سیستمی برای رهبران مدارس رهبری کلنگر برای تعالی در آموزش همراه با دیباچه از مایکل فولان ترجمه عباس عباسپور، فخرالسادات هاشمیان، احسان اکرادی موسسه کتاب مهربان نشر · Blanchard, K., & Broadwell, R. (1A). Servant leadership in action: How you can achieve great relationships and results. Berrett-Koehler Publishers. · Cunningham, W. G., & Cordeiro, P. A. (..). Educational leadership: A bridge to improved practice. · Harris, A. (1). Distributed school leadership: Developing tomorrow’s leaders. Routledge. · Schein, E. H. (17). Organizational culture and leadership (Vol. 1). Wiley. · Fullan, M. (). The Jossey-Bass reader on educational leadership. John Wiley & Sons. · Leithwood, K. A., & Hallinger, P. (Eds.). (1). Second international handbook of educational leadership and administration (Vol. 4). Springer Science & Business Media. · Leithwood, K., Seashore Louis, K. Anderson, S., & Wahlstrom, K. (..). Review of research: How leadership influences student Icarning. The Wallace Foundation · Marion, R., & Gonzales, L. D. (YT). Leadership in education: Organizational theory for the practitioner. Waveland press. · Northouse, P. G. (1A). Leadership: Theory and practice. Sage. · Shapiro, J. P., & Stefkovich, J. A. (17). Ethical leadership and decision making in education: Applying theoretical perspectives to complex dilemmas. Routledge. |
سیاستگذاری آموزشی | ۲ | · بوش، تونی و کلمن مارین (۱۳۸۴) رهبری و مدیریت راهبردی در آموزشوپرورش، ترجمه رضوان حسین قلیزاده و حسینعلی کوهستانی رواق مهر
· حداد وادی و دمسکی تری (۱۳۸۸) فرایند برنامهریزی: سیاستگذاری در آموزشوپرورش (یک چهارچوب کاربردی) ترجمه غلامرضا گرائینژاد و رخساره کاظم. مدرسه · خورسندی طاسکوه، علی (۱۳۸۵) نظام ارتباطی آموزش در ایران: آموزش متوسطه و آموزش عالی با تأملی بر علوم انسانی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی · نادری، ناهید و نوروزی، رضاعلی و سیادت، سید علی (۱۳۹۵) سیاستگذاری در آموزشوپرورش، یارمانا/ آموخته. · نیاز، آذری و کیومرث، اسماعیلی و شاد، بهرنگ و ربیعی، مجید (۱۳۹۱) سیاستگذاری و فرایند خطمشی عمومی در نظام آموزش مهرالنبی · Alexander, N. A. (1). Policy analysis for educational leaders: A step by step approach. Pearson. · Bardach, E., & Patashnik, E. M. (10). A practical guide for policy analysis: The eightfold path to more effective problem solving. CQ press. · Bull, S.J. (YY). Politics and Policy Making in Education (RLE Edu D). Routledge. Fowler, F. C. (1). Policy studies for educational leaders: An introduction. Pearson. Cummings, W. K., & Williams, J. H. (Eds.). (A). Policy-making for education reform in developing countries: Policy options and strategies (Vol. 1). R&L Education. · Viennet, R., & Pont, B. (YY). Education Policy Implementation: A Literature Review and Proposed Framework. OECD Education Working Papers, No. 11. OECD Publishing · سند چشمانداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران · نقشه جامع علمی کشور · سند راهبردی علم و فناوری کشور · سند تحول آموزشوپرورش |
نظارت و توسعه حرفهای | ۲ | · دی، پائولا ام و هوی وین، کی (۱۳۹۴) مدیران آموزشی و بهبود آموزش توسعه حرفهای، نظارت و ارزشیابی، ترجمه مرتضی طاهری و سعید غیائی، پژوهشکده مطالعات اجتماعی و فرهنگی
· سرجیوانی، توماس. جی. (۱۳۹۳) نظارت: (آموزشی) باز تعریف، ترجمه رضا هويدا على سيادت حمید رحیمی، دانشگاه اصفهان · نیکنامی مصطفی (۱۳۹۴) نظارت و راهنمایی آموزشی سمت · گیلکمن، کارل دی؛ گوردون استفن پی و گوردون ژوویتا ام .راس (۱۳۹۱) نظارت و رهبری آموزشی رویکرد تحولی ترجمه غلامرضا شمس مورکانی و محمود ابوالقاسمی دانشگاه شهید بهشتی · Glickman, C. D., Gordon, S. P., & Ross-Gordon, J. M. (۲۰۱۷). Supervision and instructional leadership: A developmental approach (۱۰hed.). Pearson. · Heller, S. S., & Gilkerson, L. (11). A Practical guide to reflective supervision. Zero to Three. · Susan Sullivan, S., & Glanz, J. (۲۰۱۳). Supervision that improves teaching and learning: Strategies and techniques (ed.). Corwin. |
روشهای پژوهش کمی | ۲ | · الوانی، سید مهدی و داناییفرد حسن (۱۳۹۶) روششناسی پژوهش کمی در مدیریت رویکردی جامع تهران اشراقی، صفار
· درتاج فریبرز؛ یونسی جلیل و زمان ،پور عنایتاله (۱۳۹۲) از پژوهش تا تصمیم تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی · دلاور، علی. (۱۳۹۶) مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی تهران رشد. · سرمد، زهره و بازرگان، عباس و حجازی، الهه (۱۳۹۶) روشهای تحقیق در علوم رفتاری تهران آگه · کرسول جان دبلیو. (۱۳۹۱) طرح پژوهش رویکردهای کیفی کمی و ترکیبی ترجمه علیرضا کیامنش و مریم دانای طوس تهران جهاد دانشگاهی علامه طباطبایی · کرلینجر، فردریک نیکلز (۱۳۹۷) مبانی پژوهش در علوم رفتاری ترجمه حسن پاشا شریفی، تهران · هومن، حیدرعلی (۱۳۹۶) شناخت روش علمی در علوم رفتاری تهران سمت · هوی وین کی (۱۳۹۱) مقدمهای بر روش تحقیق کمی در علوم تربیتی ترجمه حمید عباسیان و مرتضی طاهری تهران: انتشارات شرح · Hoy, W. K., & Adams, C. M. (-10). Quantitative research in education: A primer, Sage Publications. |
روشهای پژوهش کیفی و ترکیبی | ۲ | · استراوس انسلم و کربین جولیت (۱۳۹۷) مبانی پژوهش کیفی فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای ترجمه ابراهیم افشار نشر نی
· بازرگان عباس (۱۳۹۶) مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول در علوم رفتاری تهران نشر دیدار · دلاور علی و کوشکی شیرین (۱۳۹۴) روش تحقیق آمیخته تهران ویرایش · کرسول جان. دبليو .(۱۳۹۱) طرح پژوهش رویکردهای کیفی کمی و ترکیبی ترجمه علیرضا کیامنش و مریم دانای طوس :تهران جهاد دانشگاهی علامه طباطبائی · کرسول جان دبلیو. (۱۳۹۱) پویش کیفی و طرح پژوهش انتخاب از میان پنج رویکرد ترجمه، حسن دانایی فرد و حسین کاظمی. تهران: انتشارات صفار · گال ،مردیت بورگ والتر و ،گال جویس (۱۳۹۶) روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی ترجمه نصر اصفهانی و همکاران تهران سمت دانشگاه شهید بهشتی · Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (۲۰۱٤). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. Trd. · Patton, M. Q. (1). Qualitative research & Evaluation methods: Integrating theory and practice. Sage publications. · Seidman, I. (۲۰۱۳). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences. Teachers college press |
دروس اختیاری | تعداد واحد | منابع آموزشی مصوب وزارت علوم |
رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | ۲ | · آونز رابرت جی (۱۳۸۶) رفتار سازمانی در آموزش و پرورش ترجمه احمد علی فروغی ابری قربانعلی سلیمی دانشگاه آزاد اسلامی خوارسگان
· عبداللهی، حسین (۱۳۹۲) ظرافتهای رفتار و روابط انسانی سایه سخن · علوی، سید بابک (۱۳۹۷) رفتار سازمانی تحلیلی ۲۰ روایت از تجارب سازمانهای ایرانی لوح فکر · هرسی، پال و ،بلانچارد کنت .اچ (۱۳۹۶). مدیریت رفتار سازمانی کاربرد منابع انسانی (ترجمه علی علاقه بند شرکت چاپ و نشر بین الملل · یار محمدزاده پیمان و سعید رجایی پور (۱۳۹۱) رفتار سازمانی و مدیریت آموزشی دانشگاه تبریز و شهید مدنی آذربایجان |
مدیریت تغییر در سازمانهای آموزشی | ۲ | · هرمن جری جان و ،هرمن ،جانیس (۱۳۹۳) برنامه ریزی تغییر و نوگردانی در مدیریت آموزشی (ترجمه علی علاقه بند ارسباران
· فرنچ وندال و بل سیسیل (۱۳۹۶). مدیریت تحول در سازمان، ترجمه سیدمهدی الوانی و حسن دانائی فرد، صفار · کالینز، جیم. (۱۳۹۶) از خوب به عالی ترجمه ناهید سپهرپور پیک آوین · کامینگز توماس و ،ورلی ،کریستوفر (۱۳۹۴) تحول و توسعه سازمان، ترجمه کورش برارپور، فرازاندیش سبز · Burke, Warner, (T-1A). Organization Change, Theory and Practice (ath Ed.). Sage Publications. · Elmore, R. F. (F). School reform from the inside out: Policy, practice, and performance. Harvard Education Press. A Story Street First Floor, Cambridge, MA -TITA. · Hallinger, P. (1). Leading educational change in East Asian schools. International Studies in Educational Administration, r(Y), PT-YO · Fullan, M. (A). The principal: Three keys to maximizing impact. John Wiley & Sons. · Fullan, M. (10). The new meaning of educational change. Routledge. · Fullan, M. (YY). Leading in a culture of change. John Wiley & Sons. |
مالیه آموزش و بودجهریزی | ۲ | · جونز، جی (۱۳۷۶) اقتصاد آموزش و پرورش ترجمه، مصطفی عمادزاده اصفهان: جهاد دانشگاهی اصفهان
· صالحی، داوود (۱۳۹۵) مبانی امور مالی و بودجه در آموزش و پرورش انتشارات سمت. نادری، ابوالقاسم (۱۳۹۴) مالیه آموزش انتشارات دانشگاه تهران · نادری، ابوالقاسم (۱۳۹۷) مباحث پیشرفته در اقتصاد آموزش کارایی و اثر بخشی درونی انتشارات دانشگاه تهران · نادری، ابوالقاسم (۱۳۹۴) مباحث پیشرفته در اقتصاد آموزش کارایی و اثر بخشی بیرونی انتشارات دانشگاه تهران · فرزیب، علیرضا (۱۳۷۱) بودجه ریزی دولتی انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی · کمرر، ف و ویندهام، د (۱۳۷۸) برنامه ریزی آموزشی مبتنی بر انگیزش ترجمه عبدالحسین نفیسی پژوهشکده تعلیم و تربیت · Baker, B. D., Green, P. C., & Richards, C. E. (۲۰۰۸). Financing echucation systems. Prentice Hall. · Corcoran, S. P., & Evans, W. N. (۲۰۱۰). Equity, adequacy, and the evolving state role in education finance. Handbook of research in education finance and policy, ٥٦- ۸۲ · Ladd, H. F., & Fiske, E. B. (Eds.). (۲۰۱۲). Handbook of research in education finance and policy. Routledge. · Odden, A. R., & Archibald, S. J. (۲۰۰۹). Doubling student performance: and finding the resources to do it. Corwin Press. · Odden, A., Picus, L. O., & Picus, L. (A). School finance: A policy perspective. · McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages. |
مدیریت استراتژیک در سازمانهای آموزشی | ۲ | · کافمن راجر و هرمن جری. (۱۳۹۱) برنامه ریزی استراتژیک در نظام آموزشی بازاندیشی، بازسازی ساختارها، بازآفرینی) ترجمه فریده مشایخ و عباس بازرگان مدرسه
· کیان ارثی، حسین (۱۳۹۴) فرآیند مدیریت استراتژیک مراکز آموزشی بر اساس آخرین مصوبات شورای معاونین آموزش و پرورش و منطبق با طرح تعالی مدیریت مدرسه گردوی دانش · عیدی اکبر و اباصلت خراسانی (۱۳۹۴) دست نامه مدیریت استراتژیک آموزش سازمانی علم استادان · فرد آر دیوید (۱۳۹۴) مدیریت استراتژیک (ترجمه) علی پارساییان و سید محمد اعرابی) دفتر پژوهشهای فرهنگی · Bush, T., & Coleman, M. (۲۰۰۰). Leadership and Strategic Management in Education. SAGE. · Coleman, M. (۲۰۰۰). Leadership and strategic management in education. SAGE. · Sanaghan, P. (9). Collaborative Strategic Planning in Higher Education. National Association of College and University Business Officers. · Fidler, B. (۲۰۰۲). Strategic management for school development: Leading your school’s improvement strategy. Sage. |
کاربرد ict در آموزش و یادگیری | ۲ | · ذوفن شهناز (۱۳۹۵) کاربرد فناوریهای جدید در آموزش انتشارات سمت.
· اسماعیل نژاد، سید حسین. (۱۳۹۱). بررسی نقش ITC در آموزش و یادگیری انتشارات ارمغان طوبی · Bulfin, S., Johnson, N. F., & Bigum, C. (۲۰۱۵). Critical perspectives on technology and education. Springer. · Fu, J. (۲۰۱۳). Complexity of ICT in education: A critical literature review and its implications. International Journal of education and Development using ICT, ۹(۱) ۱۱۲-۱۲۵ · Jimoyiannis, A., & Komis, V. (۲۰۰۷). Examining teachers’ beliefs about ICT in education: Implications of a teacher preparation programme. Teacher development, ۱۱(۲), ۱۴۹-۱۷۳. · Jung, I. (۲۰۰۵). ICT-pedagogy integration in teacher training: Application cases worldwide. Journal of Educational Technology & Society, ۸(۲), ۹۴-۱۰۱ · Isaacs, S. (۲۰۱۱). Transforming education: The power of ICT policies. Unesco. · Law, N., Pelgrum, W. J., & Plomp, T. (Eds.). (۲۰۰۸). Pedagogy and ICT use in schools around the world: Findings from the IEA SITES ۲۰۰۶ study. Springer Science & Business Media. · Ng. W. (۲۰۱۵). New Digital Technology in Education: Conceptualizing Professional Learning. Spinger. · Pelgrum, W. J. (۲۰۰۱). Obstacles to the integration of ICT in education: results from a · worldwide educational assessment. Computers & education, ۳۱(۲)- ۱۶۳-۱۷۸ · Unesco. Asia and Pacific Regional Bureau for Education. (۲۰۰۴). Integrating ICTs into Education: Lessons Learned: a Collective Case Study of Six Asian Countries: Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Thailand. UNESCO. |
ابعاد حقوقی و اخلاقی مدیریت آموزشی | ۲ | · رساله حقوق امام سجاد علیه السلام
· عهدنامه علی (ع) به مالک اشتر نامه ۵۳ نهج البلاغه · قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران · امیری، علی نقی (۱۳۵۴) الگوی اداره در نهج البلاغه :قم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه · برخورداری زینب و قراملکی احد فرامرز (۱۳۹۵) اخلاق حرفه ای در مدرسه تهران موسسه خیریه آموزشی فرهنگی شهید مهدوی · جوادی آملی، عبدالله (۱۳۶۶) اخلاق کارگزاران در حکومت اسلامی مرکز نشر فرهنگی رجاء · سراقی، سعید (۱۳۹۶) اخلاق در مدارس با رویکرد اخلاق علوی) نشر شهر ما. · صافی، احمد. (۱۳۹۴) سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران سمت · غلامیان مجید. (۱۳۹۰). مدیریت و اخلاق اسلامی قم دلفام · هاشمی سید شمس الدین (۱۳۹۱) مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی مجموعه قوانین مقررات و آیین نامههای آموزش عالی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی · Claude Durand-Prinborgne (2002). The Legal Aspects of Educational Planning and Administration. International Institute for Educational Planning. · Coleman, J. S. (1968). Equality of educational opportunity. Integrated Education, 6(5), 19-28. · Essex, N. L. (2015). School law and the public schools: A practical guide for educational leaders. Pearson. · Fullan, M. (Ed.). (2003). The moral imperative of school leadership. Corwin press. · Kaplin, W. A., & Lee, B. A. (2013). The law of higher education, r volume set. John Wiley & Sons. · Shapiro, J. P., & Stefkovich, J. A. (2016). Ethical leadership and decision making in education: Applying theoretical perspectives to complex dilemmas. Routledge. · Stader, D. L. (2012). Law and ethics in educational leadership. Pearson. · Normore, A. H., & Brooks, J. S. (Eds.). (2014). Educational leadership for ethics and social justice: Views from the social sciences. IAP. · Yudof, M. G., Levin, B., Moran, R. F., Ryan, J. E., & Bowman, K. L. (2011). Educational policy and the law. MSU Legal Studies Research Paper, (9-15). |
آمار استنباطی و کاربرد نرمافزار | ۲ | · بریس نیکلا ،کمپ ریچارد و سنلگار رزمری (۱۳۹۷ تحلیل دادههای روانشناسی با برنامه اس پی اس اس (ترجمه خدیجه علی آبادی و سیدعلی صمدی) دوران
· پدهازور، الازارجی و کرلینجر، فردریک نیکلز (۱۳۹۵) رگرسیون چند متغیری در پژوهش رفتاری، ترجمه حسن سرایی، سمت · دلاور، علی (۱۳۹۷) احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی رشد. · فرگوسن، جرج اندو و ،تاکانه پوشیو (۱۳۹۶) تحلیل آماری در روان شناسی و علوم تربیتی (ترجمه علی دلاور و سیامک نقشبندیان ارسباران · مایلز، جرمی و ،شولین مارک (۱۳۹۵) رگرسیون و همبستگی کاربردی (ترجمه علیرضا کیامنش مسعود کبیری و جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبائی · غیاتوند احمد (۱۳۹۷) تحلیل پیشرفته مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد Smart PLS دانشگاه علامه طباطبائی · Gamst, G., Meyers, L. S., & Guarino, A. J. (TA). Analysis of variance designs: A conceptual and computational approach with SPSS and SAS. Cambridge University Press. |
مدیریت منابع انسانی | ۲ | · ابیلی ،خدایار (۱۳۹۵) مدیریت منابع انسانی با تاکید بر رویکردهای نوین سازمان مدیریت صنعتی
· پور کریمی جواد و محمد فرزانه (۱۳۹۶). مدیریت منابع انسانی مبتنی بر شایستگی جهاد دانشگاهی · دیویس برنت و دیویس بارباراجین (۱۳۹۷). مدیریت استعداد در آموزش ترجمه، حسن رضا زین آبادی سولماز میرزاپور سمیه ،عارفی یونس مردانپور خوارزمی · عباس پور عباس (۱۳۸۸) مدیریت منابع انسانی پیشرفته سمت · Evans, A., & Chun, E. (۲۰۱۲). Creating a Tipping Point: Strategic Human Resources in Higher Education. Jossey-Bass. · Gary Rees, Paul Smith (۲۰۱۴) Strategic Human Resource Management: An International Perspective. Sage. · Noe, R. A., Hollenbeck, J. R., Gerhart, B., & Wright, P. M. (۲۰۱۷). Human resource management: Gaining a competitive advantage. McGraw-Hill Education. · Rebore, R. W. (۲۰۱۴). Human resources administration in education: A management approach. Allyn & Bacon, A Pearson Education Company. · Rebore, R. W. (۲۰۱۱). The essentials of human resources administration in education. Pearson Higher Ed. · Smith, R. (۲۰۱۳). Human Resources Administration: A school based perspective. Routledge. |
مدیریت دانش | ۲ | · رحیمی، حمید و ،نجفی محمد (۱۳۸۶) مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی جاودانه
· رمضان مجید و حسنوی رضا (۱۳۹۰) بهره وری دانش در سازمانهای دانشی آتی نگر · سالیز ادوارد جونز ،گری (۱۳۸۷) مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی (ترجمه، محمدرضا آهنچیان و رضوان حسینقلی زاده پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش · کاستاU موريس (۱۳۹۷) مسائل اخلاقی و آسیبهای اجتماعی در حوزه مدیریت دانش، ترجمه حسین سیادت و کاملیا ملکی، کتاب مهربان · کشاورزی، علی حسین و رضاییان علی (۱۳۹۱) مدیریت دانش کاربردی، سمت · Earl, M. (۲۰۰۱). Knowledge management strategics: Toward a taxonomy. journal of Management Information Systems, 14(1), To-TFT. · Hargreaves, D. H. (1999). The knowledge-creating school, British journal of educational studies, ۴۷(۲) ۱۳۲-۱۴۴ · Thambi, M., & OToole, P. (۲۰۱۲). Applying a knowledge management taxonomy to secondary schools. School Leadership & Management, F(1), ۹۱-۱۰۲ |
مبانی آموزش و بهسازی کارکنان | ۲ | · ابیلی ،خدایار زمانیان مهسا و ،مزاری ،ابراهیم (۱۳۹۵) برنامه ریزی توسعه فردی راهنمای عمل خود توسعه ای مدیران و کارکنان ابجد
· راسول ویلیام جی و ،گرابر جیمام (۱۳۹۶) مبانی آموزش مبتنی بر شایستگی (ترجمه، مرتضی طاهری تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی · صباغیان زهرا و ،اکبری سهیلا (۱۳۸۹) آموزش جامع سازمانی با رویکرد آموزش بزرگسالان تهران: سمت. · عباس زادگان محمد و ،ترک،زاده جعفر .(۱۳۸۸) نیازسنجی آموزشی در سازمانها شرکت سهامی انتشار · فتحی واجارگاه کوروش و فخام ،زاده پروانه (۱۳۹۲) نیاز سنجی آموزشی الگوها و فنون تهران آییژ · پاکدل رحمت الله (۱۳۹۰) نیاز سنجی آموزشی روشها ابزارها و فنون تهران آییژ · نو، ریموند (۱۳۹۳) آموزش و توسعه (ترجمه اباصلت خراسانی تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران · نولز مالکوم اس هولتون الوود اف و سوانسون ریچارد (۱۳۹۵) آموزش و یادگیری بزرگسالان اثری کلاسیک در آموزش بزرگسالان و توسعه منابع انسانی (ترجمه، سعید غیاثی ندوشن) ویرایش · Blume, B. D., Ford, J. K., Baldwin, T. T., & Huang, J. L. (۲۰۱۰). Transfer of training: A meta-analytic review. Journal of management, ۳۶(۴), ۱۰۶۵-۱۱۰۵ · Huggett, C. (۲۰۱۸). Virtual training basics. American Society for Training and Development. · McWhorter, R. R. (۲۰۱۴). A synthesis of new perspectives on virtual HRD. Advances in Developing Human Resources, ۱۶(۳) ۳٤٠١-٩١ · Noe, R. A. (۲۰۱۶), Employee Trainnig and Development. McGraw-Hill Education. · Salas, E., Tannenbaum, S. I., Kraiger, K., & Smith-Jentsch, K. A. (۲۰۱۲). The science of training and development in organizations: What matters in practice. Psychological science in the public interest, ۱۳(۲), ۷۴-۱۰۱. |
مربیگری و منتورینگ در آموزش | ۲ | · الوانی، سید مهدی (۱۳۹۶) مربی گری رویکردی اثر بخش در مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، مبانی و کاربردها) جهاد دانشگاهی
· اون هیلاری (۱۳۹۲) راهنمای کامل منتورینگ چگونگی ،طراحی اجرا و ارزیابی برنامه های مؤثر منتورینگ (مترجمان سید احمد طباطبایی محمدرضا بابایی رحمت الله پاکدل، طاهره خانی پور مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران · خراسانی، اباصلت و فتحی واجارگاه کورش (۱۳۹۵) مربیگری در آموزش و بهسازی منابع انسانی مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران · ذاکری، علیرضا صفرزاده حسین و محمود احمدی شریف (۱۳۹۰) اصول و مبانی مربیگری در سازمانهای پیشرو دانشگاه شهید رجائی · فیشر راجر و ،یوری ویلیام (۱۳۹۷) اصول و فنون مذاکره ترجمه مسعود حیدری) سازمان مدیریت صنعتی · Aguilar, E. (۲۰۱۶). The art of coaching teams: Building resilient communities that transform schools. John Wiley & Sons. · Aguilar, E. (۲۰۱۳). The art of coaching: Effective strategies for school transformation. John Wiley & Sons. · Bambrick-Santoyo, P. (۲۰۱۶). Get better faster: A 1-day plan for coaching new teachers. John Wiley & Sons. · Bean, R. M. (۲۰۱۵). The reading specialist: Leadership and coaching for the classroom, school, and community. Guilford Publications. · Fletcher, S., & Mullen, C. A. (Eds.). (۲۰۱۲). Sage handbook of mentoring and coaching in education. Sage. · Goff, P., Edward Guthrie, J., Goldring, E., & Bickman, L. (2014). Changing principals* leadership through feedback and coaching. Journal of educational administration, ٧٠٤-٦٨٢ ,(٥)٥٢ · Steele, D., & Whitaker, T. (۲۰۱۹). Essential Truths for Principals. Routledge. · Van Nieuwerburgh, C. (۲۰۱۸). Coaching in education: Getting better results for students, educators, and parents. Routledge. · Whitaker, T. (۲۰۱۳). What great teachers do differently: ۱۷ things that matter most Routledge. |
ارزشیابی آموزشی | ۲ | · استافل ،بیم دانیل ال (۱۳۸۶) درآمدی بر الگوهای ارزشیابی ترجمه غلامرضا یادگارزاده، آرش بهرامی و کورش پرند یادواره کتاب
· بازرگان عباس (۱۳۹۶) ارزشیابی آموزشی (مفاهیم الگوها فرایندهای عملیاتی سمت · ،بازرگان عباس حجازی یوسف و اسحاقی، فاخته (۱۳۸۶) فرایند اجرای ارزیابی درونی در گروه های آموزشی. دیدار. · سیف علی اکبر (۱۳۹۵) اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی. دوران · مهدیون روح اله (۱۳۹۲) ارزشیابی نظام آموزشی رویکرد عملی تبریز ارتباطات اجتماعی · ولف ام، ریچارد (۱۳۹۶) ارزشیابی آموزشی( ترجمه علیرضا کیامنش) مرکز نشر دانشگاهی · ساندرز جیمزار (۱۳۹۵) مدلی برای ارزیابی مدرسه (همراه با چک لیست جامع ارزیابی مدرسه) (ترجمه محمد ضیایی موید حمید رحیمیان) رسا · Guskey, T. R. (۲۰۰۰). Evaluating professional development. Corwin Press. · Kirkpatrick, D. L. and Kirkpatrick, J. D. (۲۰۰۸). Evaluating Training Programs: The Four Levels. Berrett-Koehler. · Patton, M. Q. (۲۰۱۴). Qualitative research & Evaluation methods: Integrating theory and practice. Sage publications. · Royse, D., Thyer, B. A., & Padgett, D. K. (۲۰۱۵). Program evaluation: An introduction to an evidence-based approach. Cengage Learning. · Stufflebeam, D. L., & Coryn, C. L. (۲۰۱۴). Evaluation theory, models, and applications. John Wiley & Sons. |
دیدگاهتان را بنویسید