دروس و واحدهای ارشد تکنولوژی آموزشی

تکنولوژی آموزشی رشتهای است که واحدهایش برای افرادی که به فناوری و مهندسی علاقه دارند، میتواند جذاب باشد. در این پست دروس و منابع تکنولوژی آموزشی آمده است تا بیشتر با این رشته آشنا شوید.
تقسیمبندی درسها | تعداد درسها | تعداد واحدها |
درسهای جبرانی | ۴ | ۸ |
درسهای تخصصی | ۶ | ۱۲ |
درسهای اختیاری | 8 | ۱۶ |
پایاننامه | – | ۴ |
دروس جبرانی برای دانشجویانی الزامی است که رشته تحصیلی کارشناسی آنها غیرمرتبط باشد.
درسهای جبرانی | تعداد واحد |
تکنولوژی آموزشی | ۲ |
الگوها و روشهای تدریس | ۲ |
طراحی آموزشی | ۲ |
کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت | ۲ |
تولید محتوای الکترونیکی | ۲ |
تولید برنامههای رادیویی و تلویزیونی | ۲ |
اصول عکاسی و فیلمبرداری | ۲ |
طراحی پیام و مواد آموزشی | ۲ |
آموزش از دور | ۲ |
مبانی چندرسانهایهای آموزشی | ۲ |
آشنایی بر برنامهنویسی کامپیوتری | ۲ |
دروس تخصصی | تعداد واحد | منابع آموزشی مصوب وزارت علوم |
طراحی و تولید درسافزارهای آموزشی | ۲ | · امیر تیموری، محمد حسن (۱۳۹۶) طراحی پیامهای آموزشی، تهران: سمت.
· امیر تیموری، محمد حسن و محمد زارع (۱۳۹۴). بار شناختی و چندرسانهای آموزشی، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی · برات دستجردی، نگین (۱۳۹۴). چندرسانهایهای آموزشی: طراحی، تولید و اجرای برنامههای چندرسانهای. اصفهان: یار مانا. · ریچارد مایر (۱۳۸۴). یادگیری چندرسانهای. ترجمه مهسا موسوی. تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی · کارن، ایورس. آن، بارون (۱۳۹۵). پروژههای چندرسانهای در آموزش: طراحی، تولید و ارزشیابی. ترجمه خدیجه علی آبادی و اسماعیل اصلانی. تهران: بوی کاغذ. · کلارک، روت کولوین و ریچارد.ایو مایر (۱۳۹۵). یادگیری الکترونیکی و علم آموزش، ترجمه خدیجه علی آبادی، مصطفی کنعانی و اکرم اسکندری. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی · لطیفی، سعید. هاشمی، محمد. بابامرادی، افشین (۱۳۹۶). تولید فیلم آموزشی تعاملی: برای یادگیری الکترونیکی «مرجع کامل کمتاسيا». تهران: الیاس · . Beatty, K. (2005). Teaching and Researching Computer-assisted Language Learning. Beijing: Foreign Language Teaching and Research Press. · Cheung, Simon K.S.,Joseph Fong(2014). Hybrid Learning. Theory and Practice, 7 International Conference,ICHL Shanghai, China. Springer · Mayer, R. E. (2002). Multimedia learning. Cambridge, UK: Cambridge University press. · Tway, L. (1995). Multimedia in action. Academic Press Professional, Inc.. |
طراحی محیطهای یادگیری | ۲ | · تلخابی، محمود (۱۳۹۸) فعالیتهای یادگیری ،طراحی اجرا و ارزشیابی تهران موسسه فرهنگی و هنری شناخت و تربیت انگاره.
· جاناسن، دیوید اچ سوزان لند (۱۳۹۳) مبانی نظری محیطهای یادگیری ترجمه مینا آذرنوش و حسین زنگنه تهران آوای نور · فرج اللهی ،مهران معینی کیا، مهدی (۱۳۹۶) طراحی آموزش و یادگیری در عصر دیجیتال تهران دانشگاه پیام نور · گانیه، آر. لسلی جی ،بریگز والتر دبلیو ویگر (۱۳۷۴) اصول طراحی آموزشی ترجمه خدیجه علی آبادی. تهران: نشر دانا. · لشین ای جی رمی زفسکی (۱۳۷۹) طراحی نظامهای آموزش ترجمه هاشم فردانش تهران: سمت · لشین، سینتیا… پولاک، جولین رایگلوث چارلز (۱۳۹۲) راهبردها و فنون طراحی آموزشی ترجمه هاشم فردانش تهران: سمت. · . موریسون، گری ،روس ،استیون ،کمپ جرالد (۱۳۸۷) طراحی آموزش اثر بخش ترجمه سید غلامحسین رحیمی دوست اهواز دانشگاه شهید چمران · نوروزی داریوش رضوی، سید عباس (۱۳۹۴) مبانی طراحی آموزشی تهران: سمت. · Jacobson, M., & Reimann, P. (Eds.). (2010). Designs for learning environments of the future: international perspectives from the learning sciences. Springer Science & Business Media. · Land, S., & Jonassen, D. (Eds.). (2012). Theoretical foundations of learning environments. Routledge. · Merrill, M. D. (1991). Constructivism and instructional design. Educational technology, 31(5), 45-53. |
کاربرد نظریههای یادگیری در آموزش | ۲ | · سیف علی اکبر (۱۳۹۲) روانشناسی پرورشی تهران موسسه انتشارات آگاه
· کدیور، پروین (۱۳۹۰) نظریههای یادگیری تهران سمت · متیو اولسون، بی آر هر گنهان (۲۰۲۰) مقدمه ای بر نظریههای یادگیری (ویرایش دهم) ترجمه علی اکبر سیف تهران دوران · ملکی، حسن (۱۳۹۶) نظریه های یادگیری و آموزش تهران آییژ · Anderson, T. (Ed.). (2008). the theory and practice of online learning. Athabasca University Press. · Bender, T. (2012). Discussion-based online teaching to enhance student learning: Theory, practice and assessment. Stylus Publishing, LLC. · Harasim, L. (2017). Learning theory and online technologies. Routledge. · Veletsianos, G. (Ed.). (2016). Emergence and innovation in digital learning: Foundations and applications. Athabasca University Press |
مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی | ۲ | · زارعی زوارکی اسماعیل مومنی ،راد اکبر قاسم ،تبار، عبدالله (۱۳۹۶) مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرایند تدریس و یادگیری ، تهران: انتشارات آوای نور .
· .فردانش هاشم (۱۳۹۵) مبانی نظری تکنولوژی آموزشی تهران سمت · Plomp, T., & Ely, D. P. (1996). International encyclopedia of educational technology. Elsevier Science Inc. · Spector, J. M. (2015). Foundations of educational technology: Integrative approaches and interdisciplinary perspectives. Routledge. |
روشهای تحقیق در تکنولوژی آموزشی | ۲ | · بازرگان، عباس (۱۳۹۳) روشهای تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول در علوم رفتاری تهران: نشر دیدار .
· حافظ نیا محمدرضا (۱۳۹۸) مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی تهران: انتشارات دانشگاه تهران · خواجه نوری عباسقلی (۱۳۹۲) روش تحقیق تهران دانشگاه تهران · دلاور علی (۱۳۹۶) مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی تهران: انتشارات رشد · دلاور، علی (۱۳۹۸). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. تهران: سمت. · محمد پور احمد (۱۳۹۲). روش تحقیق کیفی ضد روش جلد ۱ تهران جامعه شناسان · محمد پور احمد (۱۳۹۲). روش تحقیق کیفی ضد روش جلد (۲) تهران جامعه شناسان · نظری، علی اشرف (۱۳۹۸) روش پژوهش و نگارش علمی، تهران: دانشگاه تهران · Best, J. W., & Kahn, J. V. (2016). Research in education. Pearson Education India. · Creswell, J. W. (2015). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mix Methods Approach. Yogyakarta: Pustaka Pelajar. · Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2002). Research methods in education. routledge. · Reigeluth, C. M., & Frick, T. W. (1999). Formative research: A methodology for creating and improving design theories. In C. M. · Romero-Hall Enilda(2021). Research Methods in Learning Design and Technology. USA: Routledge · Randolph Justus J. (2008). Multidisciplinary Methods in Educational Technology · Research and Development. Finland: University of applied Schiences(HAMK) · Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research: integrating quantitative and qualitative techniques in the social and behavioral sciences. Sage Publications · AYDIN, İrem ERDEM, Müjgan BOZKAYA and Evrim GENC KUMTEPE (October 2019). Research Trends and Issues in Educational Technology: Content Analysis of TOJET (2012-2018),, TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, volume 18 issue 4. |
سمینار | · اشرف ،نظری علی (۱۳۹۶). روش پژوهش و نگارش علمی راهنمای عملی تهران: انتشارات دانشگاه تهران .
· آقازاده احمد (۱۳۹۴) مسایل آموزش و پرورش ایران تهران: سمت . · پریرخ، مهری فتاحی رحمت الله . (۱۳۹۰) کتاب مرور نوشتهها و پیشینه پژوهش راهنمای نگارش تهران کتابدار · رضایی ،سجاد وفایی محمدحسین (۱۳۹۶) سمینار و روش تحقیق تهران عصر قلم · . ،شکاری عباس (۱۳۸۳) مسایل آموزش و پرورش ایران و راهکارهای آن کاشان انتشارات دانشگاه کاشان · طوسی بهرام (۱۳۹۲) راهنمای پژوهش و اصول علمی مقالهنویسی متن درسی برای اصول و روش تحقیق راهنمای نوشتن پایاننامه کارشناسی ارشد و دکتری تهران نشر تابران · استفاده از نشریات مهم |
دروس اختیاری | تعداد واحد | منابع آموزشی مصوب وزارت علوم |
ارزشیابی مواد و نرمافزارهای آموزشی | ۲ | · بازرگان عباس (۱۳۹۹) ارزشیابی آموزشی ،مفاهیم الگوها و فرایند عملیاتی تهران: سمت.
· بازرگان عباس (۱۳۹۷) ارزشیابی آموزشی، تهران: سمت. · زارعی زوارکی، اسماعیل ،مقامی حمیدرضا (۱۳۹۵). ارزشیابی نظام کوچک آموزشی تهران: سمت. · سپهری نیا ،سجاد رحیمی رامین نبیلی ،نوقابی حمید سلطان زاده امیر (۱۳۹۸) ارزشیابی آموزشی (مفاهیم الگوها و طرح ها). تهران: انتشارات جالیز · سیف علی اکبر (۱۳۹۷) اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی تهران دوران · سیف علی اکبر (۱۳۹۶) سنجش فرآیند و فرآورده یادگیری روشهای قدیم و جدید تهران: دوران · فتحی واجارگاه کورش (۱۳۹۵) ارزشیابی اثر بخشی دوره های آموزشی تهران: انتشارات آییژ · فیتس پاتریک جودی ال (۱۳۹۷) ارزشیابی برنامه رویکردها و راهنمای عملی مترجمین محبوبه عارفی و همکاران تهران سازمان سنجش آموزش کشور · کیامنش علیرضا (۱۳۹۷) ارزشیابی آموزشی تهران: انتشارات نشر دانشگاهی · Dunn, D. S., Wilson, J. H., Freeman, J., & Stowell, J. R. (2011). Best practices for technology-enhanced teaching and learning: Connecting to psychology and the social sciences. Oxford University Press. · Koç, S., Liu, X., & Wachira, P. (Eds.). (2015). Assessment in online and blended learning environments. Information Age Publishing(IAP). · Newmann, F. M., King, M. B., & Carmichael, D. L. (2007). Authentic instruction and assessment. Lowa: Departement of Education. |
تلفیق فناوریهای نوین در برنامه درسی | ۲ | · پریچارد، آلن (۱۳۹۴). تدریس اثربخش با فناوریهای اینترنت ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و حسین دهقانزاده تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی
· سراجی ،فرهاد ،عطاران محمد (۱۳۹۰) یادگیری الکترونیکی مبانی طراحی، اجرا و ارزشیابی همدان دانشگاه بوعلی · شرلی فری سلی آیرونز ،امی ،کمیل (۱۳۹۲) تلفیق فناوری در برنامه درسی ترجمه محمد نوریان تهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب · لا، نانسی شهباز سوزان جی ،پلگروم ویلم . (۱۳۹۱) فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت جهان ترجمه احمد رضا نصر و همکاران تهران: آییژ · مال لی. وینزنرید، آرتور (۱۳۹۵) کاربرد فناوری آموزشی در مدارس درسهایی که باید آموخت. ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی، حمیدرضا جنگی زهی ،شستان ذبیح اله اللهی و حسین مرادی مخلص تهران: انتشارات رویه · ملکیان فرامرز عارضی سوزان (۱۳۹۱) کاربرد فناوری در برنامه درسی کرمانشاه دانشگاه آزاد · Hamilton, B. (2015). Integrating technology in the classroom: Tools to meet the need of every student. International Society for Technology in Education. · Johnson, D. (2012). The classroom teacher’s technology survival guide. John Wiley & Sons. · Kolb, L. (2017). Learning first, technology second: The educator’s guide to designing authentic lessons. International Society for Technology in Education (ISTE). · Kopp, K. N. (2015). Integrating Technology into the Curriculum 2nd Edition. Teacher Created Materials. · Magana, S., & Marzano, R. J. (2011). Enhancing the art & science of teaching with technology. Solution Tree Press. · Roblyer, M. D. (2003). Integrating Technology Across the Curriculum: A Database of Technology Integration Ideas. Pearson Education |
فلسفه تکنولوژی | ۲ | · باقری خسرو (۱۳۸۱) فلسفه فناوری و آموزش فناوری مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران ۳۲(۱) ۷۵-۹۸
· پیت، جوزف (۱۳۹۳) در باب تکنولوژی مبانی فلسفه ی تکنولوژی ترجمه مصطفی تقوی تهران کتاب آمه · دریفوس هیوبرت ال (۱۳۸۹) درباره ی اینترنت ترجمه علی فارسی نژاد تهران نشر ساقی · ضرغامی سعید (۱۳۹۳) فلسفه فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت تهران انتشارات مبنای خرد · ضرغامی، سعید ،عطاران محمد نقیب زاده میرعبدالحسین باقری خسرو . (۱۳۸۶) بررسی دیدگاههای فلسفی درباره نسبت فناوری اطلاعات تعلیم و تربیت فصلنامه نوآوریهای آموزشی (۱۹۶) ۹-۳۰ · گرام گوردون (۱۳۹۳) جستاری فلسفی در ماهیت اینترنت ترجمه محمد رضا امین ناصری تهران: انتشارات کویر . · مارتین هایدگر (۱۳۸۳) پرسش از تکنولوژی ترجمه شاپور اعتماد تهران ارغنون · میچم کارل (۱۳۹۲) فلسفه تکنولوژی چسیت؟ ترجمه مصطفی ،تقوی یاسر خوشنویس و پریسا موسوی تهران سروش · نیلی احمد آبادی محمد رضا . (۱۳۹۱). تبیین مبانی تکنولوژی با نگرش تسخیر ،طبیعت مجله جستارهای فلسفه دین (۱(۲) ۱۲۹-۱۴۹ · De Vries, M. J. (2016). Teaching about technology: An introduction to the philosophy of technology for non- philosophers. Springer. · Kaplan, S., & Tripsas, M. (2008). Thinking about technology: Applying a cognitive lens to technical change. Research Policy, 37(5), 790-805. · Scharff, R. C., & Dusek, V. (Eds.). (2013). Philosophy of technology: the technological condition: an anthology. John Wiley & Sons. |
کاربرد هنر در طراحی پیامهای آموزشی | ۲ | · امینی محمد (۱۳۹۷) تربیت هنری در آموزش و پرورش تهران آییژ
· راش مایکل (۱۳۸۱) رسانههای نوین در هنر قرن بیستم ترجمه بیتا روشنی. تهران: انتشارات نظر . · رودلف آرنهایم (۱۳۹۶) هنر و ادراک :بصری روانشناسی چشم خلاق ترجمه مجید اخگر تهران: سمت. · شپرد آن (۱۳۹۵) مبانی فلسفه هنر تهران علمی فرهنگی · لاینز ،جاپتا کلارک روت .کالوین (۱۳۹۳) گرافیک در خدمت یادگیری ترجمه مجید اخگر تهران سمت · مدر، جورج (۱۳۹۸) روانشناسی هنرهای تجسمی ترجمه مهرخ غفاری مهر تهران شهر هنر · میرزا بیگی علی . (۱۳۹۰). نقش هنر در آموزش و پرورش و بهداشت روانی کودکان تهران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی · Douglas, K. M., & Jaquith, D. B. (2018). Engaging learners through artmaking: Choice-based art education in the classroom (TAB). Teachers College Press. · Isenberg, J. P., & Jalongo, M. R. (2016). Creative thinking and arts-based learning: Preschool through fourth grade. 6th edition. London: Pearson. |
متون تخصصی تکنولوژی آموزشی | ۲ |
· Anderson, T. (Ed.). (2008). The theory and practice of online learning. Athabasca University Press. · Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive technologies-e-book: principles and practice. Elsevier Health Sciences. Gagne, R.M.(Ed.). (2013). Instructional technology: foundations. Routledge. · Harasim, L. (2012). Learning theory and online technologies. New York: Routledge/Taylor & Francis. · Huang, R., Spector, J. M., & Yang, J. (2019). Educational technology: a primer for the 21st century. Springer. · Merrill, M. D. (2012). First principles of instruction. John Wiley & Sons. · Reigeluth, C. M. (Ed.). (2013). Instructional design theories and models: An overview of their current status. · Spector, J. M., Merrill, M. D., Elen, J., & Bishop, M. J. (Eds.). (2014). Handbook of research on educational communications and technology (pp. 413-424). New York, NY: Springer. · Veletsianos, G. (Ed.). (2016). Emergence and innovation in digital learning: Foundations and applications. Athabasca University Press. · Davidson-Shivers Gayle V., Karen L. Rasmussen and Patrick R. Lowenthal (2018). Web-Bades Learning, Desing, Implementation and Evaluation. Springer |
کارورزی | ۲ | · حسینی، سید سعید (۱۳۹۸) راهنمای کارورزی و کار عملی در سازمانها تهران جهاد دانشگاهی
· حسینی سید سعید (۱۳۹۷) کارورزی . تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور |
مدیریت مراکز یادگیری | ۲ | · افضل نیا، محمد رضا (۱۳۸۴) طراحی و آشنایی با مراکز مواد و منابع یادگیری تهران سمت .
· حمدانی، مجید (۱۳۹۸) طراحی واحد یادگیری راهنمای عمل تهران: پژوهش های دانشگاه · زارعی زوارکی اسماعیل ابوالقاسمی ،ابراهیم (۱۳۹۶) مدیریت مراکز یادگیری تهران آوای نور · فردانش ، هاشم (۱۳۹۰) مبانی تکنولوژی آموزشی تهران سمت · محمدی، مجتبی رمضی فریدون حیدری، مجتبی (۱۳۹۵) طراحی واحد یادگیری تهران: پژوهش های دانشگاه · Crawford, C. M. (2004). Developing webs of significance through communications: Appropriate interactive activities for distributed learning environments. Campus-Wide Information Systems. · Oblinger, D. G. (2006). Space as a change agent. Learning spaces, 1, 1-2. · Pennington, D. (2000). Social cognition. London: Rutledge modular psychology · Robertson, L. (2007). The design of a learning center in a public library. University of Manitoba Winnipeg. Available on: ww.umi.com/pqdauto. · Wood, B. E. (1999). Designing a model area learning center: A leadership challenge. University of St. Thomas (Minnesota). |
شبیهسازی و بازیهای آموزشی | ۲ | · رضوانی، محمد حسین ،زائری محمد تقی (۱۳۹۹) سبک شناسی و مبانی طراحی بازیهای رایانه تهران: انتشارات مبنای خرد
· کلارک آلدریج (۱۳۹۵) یادگیری آنلاین با استفاده از بازیها شبیه سازیها و دنیای مجازی استراتژیهایی برای آموزش آنلاین ترجمه حسن رشیدی تهران آراد کتاب · مایر، ریچارد. (۱۳۹۸) بازیهای رایانه ای برای یادگیری رویکرد مبتنی بر شواهد ترجمه فاطمه جعفرخانی تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی · Burke, B. (2016). Gamify: How gamification motivates people to do extraordinary things. Routledge. · Clark, A. (2004). Simulations and the Future of Learning. An Innovative (and Perhaps Revolutionary) Approach to e- Learning. Pfeiffer. · Clark, R. & Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction (4th Ed). San Francisco: Pfeiffer. · Kapp, K., M. (2010). The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education. Pfeiffer. |
برنامهنویسی کامپیوتری | ۲ | · کیانیانی زهرا (۱۳۳۹) شروع برنامه نویسی کامپیوتری الگوریتم ،نویسی فلوچارت و مقدمات زبان ++C تهران دانشگاه تهران
· کاکائی مطلق حمید رضا (۱۳۹۰) آشنایی با کامپیوتر و مبانی الگوریتم و برنامه نویسی به زبان C ساوه آفاق کلام · بهنام هادی (۱۳۹۴) آموزش کاربردی کامپیوتر و برنامه نویسی ++C تهران حریم دانش · Hetland, M. L. (2014). Python Algorithms: mastering basic algorithms in the Python Language. Apress. . Josuttis, N.M., (2012). The C + + standard library: a tutorial and reference. Addison-Wesley. · Stroustrup, B., (2015). The C + + programming language. Pearson Education. · Van Rossum, G., & Drake, F. L. (2011). The python language reference manual. Network Theory Ltd.. |
یادگیری ترکیبی | ۲ | · اسلامیه فاطمه مظاهری ،ساناز امینیان لیلا (۱۳۹۷) یادگیری ترکیبی، رویکردی نوین در توسعه یادگیری تهران آوای نور
· بروور، دوژونج (۱۳۸۶) به سوی یادگیری برخط (الکترونیکی) ترجمه فریده مشایخ – عباس بازرگان تهران آگاه · در تاج، فریبرز و محمد حسین خانی (۱۳۹۹) روانشناسی یادگیری تهران انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی · رندی گریسون نورمن وایگان (۱۳۹۲) یادگیری تلفیقی در آموزش عالی ،چارچوب اصول و دستورالعملها ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی، موسی رمضانی مرضیه سعیدپور تهران: انتشارات آوای نور · شایگان مهر، عارف حضرتیان فاطمه (۱۳۹۶) آموزش تلفیقی ابزارها و روشها. تهران: شاپرک سرخ · داولی لیزا (۱۳۹۶) ابزارهایی برای موفقیت در تدریس آنلاین ترجمه مصطفی قادری ، مریم جابر، پروین حشمتی وحید و نسرین حبیبی تهران سمت . · کلیولند مارتا و دن ویلتون (۱۴۰۰) راهنمای یادگیری تلفیقی ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و مریم شیردل پور تهران: انتشارات مبنای خرد . · مک دونالد، ژانت . (۱۳۸۸) راهنمای یادگیری و تدریس تلفیقی در نظام آموزش حضوری و از راه دور ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و وحید صالحی :تهران دانشگاه علامه طباطبایی · نجفی، حسین (۱۳۹۸) مقدمه ای بر یادگیری ترکیبی اصفهان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان · Tucker, C. R. (2018). Power up Blended Learning: A Professional Learning Infrastructure to Support Sustainable Change. California: Corwin Press. · Tucker, C. R. (2020). Balance With Blended Learning: Partner With Your Students to Reimagine Learning and Reclaim Your Life. California: Corwin Press. · Tucker, C. R., Wycoff, T., & Green, J. T. (2016). Blended learning in action: A practical guide toward sustainable change. California: Corwin Press.. |
آسیبشناسی فضای مجازی با رویکرد اخلاق اسلامی | ۲ | · اردشیری محمد (۱۳۹۵) آسیب شناسی فضای مجازی در فرایند رشد و یادگیری (با تاکید بر تلفن همراه تهران تراول
· امجدی، سروه (۱۳۹۷) آسیب شناسی اجتماعی فضای مجازی سنندج: نشر فاروق · دهقان ،کاشانی لیلا و یزدخواستی علی (۱۳۹۵) آسیب شناسی فناوریهای نوین و تاثیر آن بر نظام آموزشی ایران سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی علوم تربیتی و سبک زندگی مشهد: تربت حیدریه · زارعی زوارکی، اسماعیل، غلامرضا ذکیانی و رها عابدی (۱۳۹۵) مجموعه مقالات همایش ملی شبکههای اجتماعی مجازی بستری برای آموزش و یادگیری تهران انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی · زهرا ساغرچیان (۱۳۹۵) فضای مجازی و آسیبهای روانی تهران سمیع · شهریاری حمید (۱۳۹۰) اخلاق و فناوری اطلاعات قم، انتشارات دانشگاه قم · طباطبایی هارونی فاطمه سادات (۱۳۹۸) آسیبهای فضای مجازی برای نوجوانان تهران: شهد علم · فیروزآبادی، سید ابوالحسن (۱۳۹۹) درآمدی بر حکمرانی فضای مجازی تهران مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) · Zamani,B.E (2011). Cultural and ethical issues in using computers, in internet issues. New York: Nova science publishers · De George, R. T. (2008). The ethics of information technology and business. John Wiley & Sons. |
نظام آموزش الکترونیکی | ۲ | · اسدزاده، حسن (۱۳۹۸) نظریه ها و روشهای آموزش تهران انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
· تعمیری، علیرضا (۱۳۸۳) مدیریت دانشگاههای مجازی تهران انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران · جونز، ،ویم ،مریتیور جرون ون و کویر ،راب (۱۳۹۰) نظام جامع یادگیری الکترونیکی و استلزامات سازمانی فنی و آموزشی آن ترجمه بی بی · عشرت زمانی و سید مجید عبدالهی تهران: انتشارات سمت و دانشگاه اصفهان · خان بدرول. (۱۳۹۰). مدیریت یادگیری الکترونیکی ترجمه بابک ،عبد حق عماد قائنی تهران سازمان مدیریت صنعتی · در تاج، فریبرز و رسول کرد نوقانی (۱۳۹۹) نظریه های آموزش الگوها راهبردها روشها فنون تهران انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی · رحمانی شاهپور پورمظفری ،سعادت ،اسمعیلی هادی (۱۳۹۴) سیستم مدیریت دوره های آموزشی مبتنی بر مودل زاهدان دانشگاه سیستان و بلوچستان · سراجی، فرهاد عطاران محمد (۱۳۹۰) یادگیری الکترونیکی مبانی طراحی، اجرا و ارزشیابی همدان دانشگاه بوعلی سینا همدان · کلارک کولوین مایر، ریچارد (۱۳۹۸) یادگیری الکترونیکی و علم آموزش راهنمای عملی کاربران و طراحان یادگیری چندرسانه ای ترجمه جواد حاتمی و کیومرث تقی پور تهران آوای نور · گریسون دی اندرسون تری (۱۳۸۴) یادگیری الکترونیکی در قرن ۲۱ ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و سعید صفایی .موحد تهران علوم و فنون · هرندی پور محمد فرد حسینی مهسا (۱۳۹۸) گام به گام با مودل برای مدیران و مدرسان تهران پیام حنان · Arshavskiy, M. (2017). Instructional Design for ELearning: Essential guide to creating successful eLearning courses. Trademarks. · Carliner, S., & Shank, P. (Eds.). (2016). The e-learning handbook: past promises, present challenges. John Wiley & Sons. · Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons. · Horton, W. (2011). E-learning by design. John Wiley & Sons. |
یادگیری سیار | ۲ | · خراسانی اباصلت کنعانی ،نیری پژمان . (۱۳۹۵) یادگیری موبایلی پارادایم جدیدی در یادگیری مجازی تهران انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
· ریو، هوکیونگ پارسونز، دیوید (۱۳۹۶) یادگیری سیار نوین فنون و فناوریها ترجمه اسماعیل زارعی ،زوارکی سونیا موسی رمضانی و الهه ولایتی :تهران: انتشارات دنیای اقتصاد · نیلی احمد آبادی، محمدرضا الطافی ،دادگر فرشته . (۱۳۹۰). یادگیری سیار چیست؟. تهران: انتشارات امید · Ally, M. (Ed.). (2009). Mobile learning: Transforming the delivery of education and training. Athabasca university press. Churchill, D., Lu, J., Chiu, T. K., & Fox, B. (Eds.). (2015). Mobile learning design: Theories and application. Springer. Churchill, Daniel, Jie Lu, Thomas K.F. Chiu(2016). Mobile Learning Design, Theories and Application. Springer · McConatha, D. (Ed.). (2013). Mobile pedagogy and perspectives on teaching and learning. IGI Global. · McQuiggan, S., McQuiggan, J., Sabourin, J., & Kosturko, L. (2015). Mobile learning: A handbook for developers, educators, and learners. John Wiley & Sons. · Moor, G. M. (2013). Handbook of distance Education. Third edition. New York: Routledge · Traxler, J., & Kukulska-Hulme, A. (2015). Introduction to the next generation of mobile learning. In Mobile Learning (pp. 1-10). Routledge. |
دیدگاهتان را بنویسید