در این دوره به چه سؤال‌هایی پاسخ می‌دهیم؟

  • تفاوت برنامه‌ریزی درسی و مدیریت آموزشی چیست؟
  • چه سرفصل‌هایی در این رشته مطرح می‌شود که در بقیه رشته‌ها مطرح نمی‌شود؟
  • تفاوت هر دانشگاه در رشته‌ای که ارائه می‌دهند، چیست؟
  • چه انتظاراتی از این رشته‌ها داشته باشیم؟
  • این رشته‌ها چه نیستند که به اشتباه در فهم عموم به آن معروف شدند؟
  • چگونه دغدغه خود را تبدیل به مسئله کنیم؟
  • برای هر کدام از این رشته‌ها چه مهارت‌ها و ویژگی‌هایی لازم داریم؟
  • با خواندن این رشته در کجاها می‌توان مشغول به کار شد؟

به دنبال چه هستیم؟

یکی از نقاط عطف زندگی همه ما، انتخاب رشته است. انتخاب رشته ارشد از جهتی اهمیت بیشتری دارد. به‌خصوص برای افرادی که انتخاب درستی در ارشد داشتند و الان به دنبال جزئی‌تر کردن حوزه کاری خودشان هستند یا برای افرادی که از انتخاب خودشان پشیمان‌اند و می‌خواهند مسیر جدیدی بیابند. مسئله پایان‌نامه نیز یکی از مسائل مهم است که فرد باید حداقل یک‌ سال از عمر خود را درگیر آن شود.

یکی از رشته‌هایی که هواخواه بسیاری دارد، رشته علوم تربیتی است. رشته‌ای که هم تربیت‌خوانده‌ها علاقه دارند و هم معلمانی که علوم تربیتی نخوانده‌اند و می‌خواهند با تربیت بیشتر آشنا شوند و هم فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر که به دنبال تحول در آموزش‌و‌پرورش هستند.

ما دوره‌ای طراحی کرده‌ایم تا به افرادی که متقاضی این رشته‌ها هستند در انتخابی بهتر کمک کنیم.

در این دوره چه دریافت می‌کنید؟

۱. جزوه‌ معرفی رشته

این جزوه درباره فرد مناسب این رشته، انتظارات، عرصه‌ها و شغل‌ها است که قبل از شروع رویداد آن را دریافت می‌کنید تا با ذهنی آماده‌تر در نشست حاضر شوید. 

2. سخنرانی افراد مجرب رشته‌ها

هر استاد در دو بخش برای ما صحبت می‌کند. بخش اول روایت شخصی از مسیرشان را می‌شنویم. و در بخش دوم از وضع موجود و مطلوب این رشته سخن می‌گویند. اینکه رشته‌ها چه نیستند و چه باید باشند.

3. آشنایی با مسائل این رشته‌ها

در کنار رویداد، چالش‌ها و مسائلی را طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم با نگاهی مسئله‌محور به علوم تربیتی آشنا شویم.

استادان این دوره چه کسانی هستند؟

دکتر مریم برادران، استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه امام صادق

دکتر مریم برادران

ارائه‌دهنده رشته مدیریت آموزشی

مدیریت آموزشی و آموزش عالی با گرایش برنامه‌ریزی توسعه خوانده‌ام. فهم نسبت آموزش با جامعه همیشه برایم مهم بوده و رشته تحصیلی‌ام به من این دید را داده که چقدر فهم این روابط در فهم شرایط گذشته تاکنون و حتی درک ازآینده می‌تواند نقش‌آفرین باشد. از سال 1389 که پایان‌نامه ارشدم را نوشتم پژوهشگری را جدی گرفتم. در برنامه پژوهشی‌ام موضوعات آموزش جامعه‌محور را اصل گرفته‌ام و رویکرد کیفی و آمیخته را دنبال می‌کنم. اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در گروه علوم تربیتی هستم و با مؤسسات و سازمان‌های متنوعی مرتبط هستم.

دکتر داود حسین‌پور صباغ

ارائه‌دهنده تاریخ و فلسفه آموزش‌وپرورش

پایان‌نامه ارشدم را در موضوع «تبیین مفهوم تربیت مبتنی بر تخیل ایگن و بازسازی آن با توجه به آرای صدرالمتالهین» کار کردم. سپس در دانشگاه تهران رساله دکتری خود را با عنوان «واکاوی نسبت تربیت و ارزش براساس بازشناسی مفهوم موقعیت در نظریه اعتباریات علامه طباطبایی: دست‌یابی به ایده تربیت ارزشی» دفاع کردم. در این مدت به‌دنبال یافتن پاسخی برای مسائل و دغدغه‌هایم بودم. اما اکنون می‌توانم بگویم مسئله پژوهشی اصلی‌ام این است که انتقال ارزش ها به نسل جوان در جهان امروز چگونه ممکن است؟ هم‌اکنون مدیرعامل زیست‌بوم تربیتی نُها هستم.

دکتر احسان طوفانی‌نژاد

ارائه‌دهنده تکنولوژی آموزشی

استادیار گروه یادگیری الكترونیكی در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی هستم. دكتری خود را در رشته تكنولوژی آموزشی از دانشگاه علامه‌طباطبائی گرفته‌ام. همچنین به مدت یک سال در دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) در كشور استرالیا و دانشگاه ایالتی كالیفرنیا (CSUF) در كشور آمریكا محقق میهمان بودم. تجربیاتم باعث شده كه بتوانم تلفیق مناسبی از تئوری‌ها و یافته‌های پژوهش‌ها، با عمل در محیط‌های آموزشی و یادگیری ایجاد كنم. مقالات و پژوهش‌های مختلفی درباره حوزه‌های مختلف مرتبط با آموزش با تمركز بر آموزش و یادگیری الكترونیكی چاپ کرده‌ام.

دکتر مرتضی نقره‌ای

ارائه‌دهنده برنامه‌ریزی درسی

پژوهشگر حوزه مطالعات برنامه درسی هستم. ابتدا در کارشناسی ارشد در قلمرو رویکردهای اجتماعی برنامه درسی درباره ایده رویکرد اجتماعی جدیدی بر مبنای آموزه‌های انقلاب اسلامی تحت‌نظر استادم جناب آقای دکتر امین خندقی کار کردم. در دوره دکتری هم با هدایت و راهنمایی ایشان رساله‌ام را در زمینه الهیات برنامه درسی مشغول مطالعه و تدوین هستم. می‌توانم بگویم بیشترین زمان خود را در حوزه نظریه‌ها و گفتمان‌های برنامه درسی گذرانده‌ام.

این دوره برای چه کسانی است؟

  • ما معتقدیم انتخاب رشته می‌تواند در دو سطح انجام شود. سطح اول این است که با آگاهی از منابع ارشد آن‌ها را مطالعه کرده و رشته‌ای را قبول شده. پایان‌نامه‌ای را برداشت و با تلاشی حداقلی این دوره را گذراند.
  • سطح دیگری هم وجود دارد. اینکه به مسئله‌ای پرداخت. تحقیق شود که چگونه از وضع موجود به وضع مطلوب حرکت کرد. مطالعه‌ کرد و پژوهش کرد و با وقت‌گذاری مناسب برای پایان‌نامه مسئله‌ای از مسائل تعلیم‌وتربیت ایران حل کرد.
  • اگر شما سطح اول را کافی می‌دانید ما پیشنهادی برای شما داریم به سایت عطف مراجعه کنید و در قسمت رشته‌ها آشنایی اولیه‌ای با این رشته‌ها پیدا کنید.
  • اما اگر شما فرد دغدغه‌مندی هستید که می‌خواهید به مسائل تعلیم‌وتربیت بیندیشید با ما در این دوره همراه باشید.

فرایند دوره

۱. توضیحات وبگاه

در صفحه رشته‌های علوم تربیتی وبگاه عطف (atfedu.ir) توضیحاتی درباره هر رشته در چهار بخش آمده است:

  • واحدها و دروس ارشد
  • گرایش‌های دکتری
  • منابع کنکور ارشد
  • دانشگاه‌ها

۲. محتواهای مکتوب

بهتر است قبل از شنیدن صحبت استادان، آن‌ها را بخوانید و با ذهنی باز در رویداد شرکت کنید.

  • کتاب‌های معرفی رشته‌ها
  • خلاصه چند کتاب
  • جزوه معرفی رشته‌های تولیدشده در مرکز عطف (معرفی کوتاه از رشته و فرصت‌های شغلی و ویژگی‌ها و مهارت‌های لازم)

۳. رویداد

  • ارائه فرد در دو بخش: ۱. تجربه شخصی ۲. این رشته چه هست و چه نیست و چه باید باشد.
  • ارائه تجربه‌ها دیگر افراد از دیگر دانشگاه‌ها
  • پرسش و پاسخ

4. مرور و بررسی 

محتوای آفلاین دوره همیشه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت‌نام

این رویداد در تاریخ ۹ و ۱۰ خرداد در خانه  اندیشه‌ورزان برگزار شد. هم‌اکنون می‌توانید نسخه آفلاین این دوره را تهیه کنید و تا به صوت و ویدئوهای دوره دسترسی پیدا کنید.

برای ثبت‌نام مبلغ ۱۵۰هزار تومان را به این شماره کارت به نام علی حنیف‌زاده واریز کنید.

6104337863089916

بعد از واریز رسید را همراه نام و شماره موبایل و ایمیلتان برای ادمین عطف در یکی از پیام‌رسان‌های بله، تلگرام یا ایتا بفرستید تا جزوه‌ها و نحوه دسترسی به صوت و ویدئوها برایتان ارسال شود.

نام کاربری ادمین عطف: @atfedu_admin

شماره تماس: ۰9960916356